tirsdag 5. november 2013

Bamselabb gjør en oppdagelse!

Det er formiddag i barnehagen. Sola er på vei opp på en blå himmel. Det er kjølig i været. Ungene henter votter og vanter fra hyllene. "Jeg fryser på hendene"...... Plutselig får vi se noen barn komme løpene, de roper: "Det er usynlig brann på gjerdet!"
 "Når vi kommer bort til gjerdet forsvinner brannen".
"Kanskje gjerdet brenner".
"Jeg så over gjerdet, men det er ikke brann".
 "Jeg vet ikke hva som skjer".
"Gå vekk fra gjerdet - det er ekte brann der".
"Jeg tror det har brent, også blei det slokka av alt det våte".
"Det ryker ut av munnen vår også".
"Kanskje vi blir drager?"
"Jeg vet hva nummeret til brannvesenet er - 110".
"Jeg tror ikke det brenner for da hadde jo brannalarmen gått".
 "Sola varmer gjerdet".
"Sola fyker stråler til gjerdet slik at det blir varmt og ryker".
"Det er sola sin skyld at det ryker".
"Det er kaldt og vått på gjerdet. Når den varme sola treffer gjerdet blir det røyk".
 "Sola gir røyk til gjerdet, og gjerdet gir røyk tilbake til sola".


Dette var så spennende at vi måtte vise det til Marit. Vi måtte også forsikre oss om at vi ikke trengte å ringe 110:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.