mandag 19. september 2016

Lek med klær til vær!

I dag skulle Revemor igjen på skogstur. Vi hadde med oss en dokke i Revemor-ringen. Hva er "feil" med denne dokka? "Den har ingen klær". Vi må se om vi kan finne noen klær til dokka...

"Dokka blir kald"
"Det er kaldt om høsten"
"Jeg er varm"
"Jeg har på genser og jakke" 
Barna fikk hver sitt bilde med et klesplagg... 
Bilde og klesplagget skulle være likt...
"Jeg fant buksa!" 
"Jeg fant sokkene og du hadde buksa" 
Så måtte vi få kledd på dokka... 
Barna hadde mange forslag på hva som var lurt å ha på...
Bukse, sokker, body, genser, jakke, lue...
Også må alle komme med i ringen. "Vi må gi plass til andre" 
Der var alle med!
Og dokka fikk klær tilslutt! 
Det er alltid mye som skjer når vi er på tur...
Her er det gjemsel som lekes... 
"Jeg teller. En, to, tre... Den som ikke har gjemt seg nå, den må stå!" 
 "Et ekorn oppi treet!"
"Kom å se!"
"Den kan klatre!"
"Den spiser nøtter og kongler" 
Høyt oppi treet sitter ekornet - ikke så lett å få øye på, men SÅ spennende!
Takk for turen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.