onsdag 16. oktober 2019

Vennskap

 
 
Vennskap
 
Vi på bamselabb er nå kommet i gang med prosjektet vårt om vennskap.
I forkant av prosjektet har vi observert mange gode vennskap og mange gode relasjoner i barnegruppa og dette er noe vi ønsker å bygge videre på, men også å utvide lekevennene til barnegruppa :)
 
Rammeplanen sier at: ''Sosial kompetanse er en forutsetning for å fungere godt sammen med andre og omfatter ferdigheter, kunnskaper og holdninger som utvikles gjennom sosialt samspill. I barnehagen skal alle barn kunne erfare å være betydningsfulle for fellesskapet og å være i positivt samspill med barn og voksne. Barnehagen skal aktivt legge til rette for utvikling av vennskap og sosialt fellesskap. Barns selvfølelse skal støttes, samtidig som de skal få hjelp til å mestre balansen mellom å ivareta egne behov og det å ta hensyn til andres behov.''
 
 
 
Fra oktober til desember skal vi ha fokus pÃ¥ dette med vennskap, og barna har allerede laget venneregler og gleder seg til Ã¥ vise dette frem i neste uke :)
 
Vi skal ha flere forskjellige formingsaktiviteter, leker, samlinger om dette temaet, samtidig som vi skal fordype oss i boken dere ser bilde av over som heter ''venner'' :)
 
Vi gleder oss til å fordype oss i temaet vennskap og undre oss over:
  •  Hva er egentlig en god venn?
  •  NÃ¥r er jeg en god venn?
  •  Hva liker jeg Ã¥ gjøre med mine venner?
  •  Hva kan jeg gjøre hvis jeg ser noen er lei seg, sint, er alene eller lignende?
  •  Hva kan jeg gjøre for Ã¥ inkludere de andre?
  • Er det bare de store barna som har venner, eller har de minste barna ogsÃ¥ venner? Hva er forskjellen?
 
Ønsker dere alle en fin dag :)
 
Hilsen
Bamselabb



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.