mandag 18. august 2014

Revemor lager "venne-bilde"

På Revemor har vi i fokus at gruppa skal bli kjent med hverandre. Vi ønsker at barna skal få en gruppetilhørighet og at vennskap skal dannes. Forrige uke pratet vi i samlingene om hvem barn som er på gruppa, og barna fikk fortelle litt om seg selv og familien sin. I dag tok vi opp "tråden" - vi skulle lage et "venne-bilde".
 Først skulle vi male håndflaten vår... Litt rart er det å male på kroppen. "Det var kaldt og det kiler".
 "Så gul blei hånda mi!"
 Nå skal vi trylle......
 Se, der kom hånda på arket!
 Det er så gøy å male at vi fortsetter å male et bilde hver.
 "Dette maler jeg til mamma`n min".
 "Skal vi bytte maling? Du får gul av meg, og jeg får oransj av deg".

 "Jeg skal fylle hele arket med fine farger".
 Vi tar med oss "venne-bildet" inn i samlingen.
Vi synger "Vennesangen" og Fantorangen sin sang "Vil du være vennen min?" også leser vi "venne-vers".

Så mange venner er vi på Revemor:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.