mandag 18. august 2014

VI MALER MED JORD.

Dette barnehageåret skal vi blant annet jobbe med temaet:Fire elementer.
I august og september starter vi opp med elementet jord, og i dag har vi funnet jord ute i barnehagen. Jorden tok vi med inn på formingsrommet og brukte den i en maleaktivitet.
Inne i barnehagen blandet vi jorden med lim, og så var det bare å male i vei.


 
 
 

 
 
 
"Jord i", sa et barn.
"Male", sa et annet barn.
Noen syntes det var spennende, og andre kikket og syntes nok det var litt rart.
 

 

 
"Ferdig", sa et barn.
Vi la maleriene til tørk, og nå bare venter vi på at de skal bli klare til å henges opp.
I samlingen introduserte vi en ny sang i dag.
 
FIRE ELEMENTER.
Jeg er fjell og sand og åker.
Jeg gir plass til alt som gror.
Jeg er kloden som du går på.
Jeg er jorden, jeg er JORD.

Fire elementer,
se hva vi kan.
Fire elementer,
ild og luft og jord og vann.

Vi ønsker dere en flott mandags kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.